Tuesday, September 24, 2013

Ειδήσεις της εποχής...

Ήρθε η ώρα να γράψουμε και κάτι από την επικαιρότητα. Έτυχε την Κυριακή στον τύπο να διαβάσω ένα καταπληκτικό άρθρο του Κώστα Χαρδαβέλλα για την Ελλάδα της κρίσης. Όχι αυτή την φορά δεν ήταν ξύλινος λόγος, δεν ήταν τα χιλιοειπωμένα. Ήταν ένα άρθρο πραγματικό, επτά ΑΛΗΘΙΝΕΣ ιστορίες από την Ελλάδα του μνημονίου. Θα παραθέσω αυτούσιες 2 από αυτές.
 
1) " Με λένε Δημήτρη. Είμαι 38 ετών και με τη γυναίκα μου εργαζόμασταν σε γνωστό εμπορικό κατάστημα του Πειραιά. Όνειρό μας μετά από τρία χρόνια γάμου ήταν να αποκτήσουμε ένα παιδί. Τον Μάρτιο η σύζυγός μου έμεινε έγκυος. Έναν μήνα αργότερα η επιχείρηση που δουλεύαμε έκλεισε.Μέιναμε και οι δύο άνεργοι μέσα σε μία νύκτα. Τρομάξαμε. Μετρήσαμε τις δυνάμεις μας και διαπιστώσαμε με φρίκη ότι δεν θα μπορούσαμε καν να θρέψουμε το παιδί που θα φέρναμε στον κόσμο. Και πήραμε την απελπισμένη απόφαση : έκτρωση. Δεν ζητάω εκδίκηση από τους πολιτικούς για το έγκλημα που με ανάγκασαν να κάνω, αλλά μια απάντηση για τα όνειρα που μας "έκαψαν". Ξέρω ότι αυτό που έκανα δεν είναι η λύση και δεν προτρέπω κανέναν να κάνει το ίδιο. Από εδώ και πέρα η γυναίκα μου και εγώ θα ζούμε με τη μαρτυρική ενοχή ότι σκοτώσαμε το παιδί μας. Αναρωτιέμαι πως μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος με τέτοιο βάρος μέσα του..."
 
 
2) " Με λένε Νικηφόρο. Έχω χάσει εδώ και 3 μήνες τη δουλειά μου αλλά δεν έχω τολμήσει να το πω ούτε στη γυναίκα μου. Κάθε πρωί ξυπνάω κανονικά, ντύνομαι και φεύγω από το σπιτι παριστάνοντας ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει. Άλλοτε ψάχνω για δουλειά, άλλοτε κάθομαι στα παγκάκια μέχρι να περάσει το 8ωρο και να επιστρέψω σπίτι. Τα χρήματα της αποζημίωσης που πήρα τα εμφανίζω λίγα λίγα ως μηνιαίο μισθό. Όταν τελιώσουν δεν ξέρω τι θα γίνει. Γιατί παίζω θέατρο στην ίδια μου την οικογένεια; Γιατί δεν ανέχω να δω στα μάτια τους την ανασφάλεια, τον τρόμο, την αγωνία για το αύριο όταν μάθουν ότι έμεινα χωρίς δουλειά. Τι να τους πω; Ήμουνα πάντα το στήριγμα, ο κουβαλητής η δύναμη της φαμίλιας. Και με κατάντησαν στα 49 μου να περιφέρομαι στους δρόμους για να μην καταλάβουν ότι είμαι άνεργος. Σε λίγες ημέρες θα μου έρθει το εκκαθαριστικό από την εφορία. Για τα εισοδήματα που εισέπραξα το 2012 και που πήγαν όλα σε χαράτσια, λογαριασμούς και υποχρεώσεις. Κι εγώ θα κληθώ να πληρώσω σήμερα που είμαι χωρίς δουλειά. Γιατί βλέπετε εγώ δεν μπορώ να χτυπήσω μια πτώχευση. Είμαι το κλασικό θύμα που ονομάζεται φυσικό πρόσωπο."
 
Τα συμπεράσματα φίλοι και φίλες είναι δικά σας. Μαύρες και δύσκολες εποχές.

0 comments:

Post a Comment